Udover at varetage de fysiske butikkers interesser, så gik er af KPI'erne også på at øge salg i VILAs egen webshop på udvalgte produkter.
En stilren trenchcoat og farverig forårsjakke blev valgt som blikfang til at skabe trafik og ikke mindst salg i webshoppen. De udvalgte lande blev Danmark, Finland, Tyskland, Spanien og Holland, hvor de to udvalgte styles matchede best med målgruppens sammensætning.
Facebook blev valgt som sociale kanal, da vi efter grundig foranalyse påviste, at deres intenderede målgruppe befandt sig på Facebook dagligt.
På én måned fik VILA genereret 4.677 conversions i webshoppen fordelt på fem lande. Gennem paid social fik VILA en reach på 296.967. Der var implementeret tracking i form af website custom audience og conversions, så vores målgruppe var tidligere besøgende på vila.com.
På bagrund heraf sikrede vi høj CTR og en direkte målestok for pris pr. conversion, der landede på 14,77 kr. Ergo kostede en besøgende på ’tak for dit køb’-siden under 15 kr., hvilket VILA var svært tilfredse med, da deres gennemsnitsordre ligger markant højere og derved sikrede solid ROI.
Samtidig fik vi skabt awareness hos den helt rigtige målgruppe, hvilket også resulterede i at de to udvalgte styles var yderst eftertragtede i butikkerne i de fem udvalgte lande.