Kontakt os
Kunden

VILA CLOTHES

Områder
Awareness og social interaktion med relevant audience

Strategisk sparring og strategi for sociale medier i 11 europæiske lande

VILA CLOTHES, der en del af BESTSELLER-koncernen opererer i store dele af Europa, hvilket også giver udfordringer i forhold til at drive relevant og nærværende content management.

Vi indledte samarbejde med VILA CLOTHES i 2014, hvor strategien blev lagt for en effektiv tilstedeværelse på sociale medier. Herunder især Facebook, der blev den primære kommunikationskanal til at sætte trenden og ikke mindst salget.

Vi lagde en stragegi, der bygger på Facebooks Global Structure for sider. Gennem månedlige reaktionsmøder og country managers fordelt over det meste af Europa orkestrerede vi indsatsen i tæt samarbjde med VILAs kompetente marketngafdeling på hovedkontoret i Danmark.   

Vi definerede fælles KPI, som vi sammen indfriede med flere længder og arbejde med alt fra tone-of-voice i det enkelte land til billedstil, kampagner og konkurrencer.

4.677 conversions i webshop fordelt på fem lande

ROI GENNEM SOCIALE MEDIER

Udover at varetage de fysiske butikkers interesser, så gik er af KPI'erne også på at øge salg i VILAs egen webshop på udvalgte produkter.

En stilren trenchcoat og farverig forårsjakke blev valgt som blikfang til at skabe trafik og ikke mindst salg i webshoppen. De udvalgte lande blev Danmark, Finland, Tyskland, Spanien og Holland, hvor de to udvalgte styles matchede best med målgruppens sammensætning.  

Facebook blev valgt som sociale kanal, da vi efter grundig foranalyse påviste, at deres intenderede målgruppe befandt sig på Facebook dagligt. 

På én måned fik VILA genereret 4.677 conversions i webshoppen fordelt på fem lande. Gennem paid social fik VILA en reach på 296.967. Der var implementeret tracking i form af website custom audience og conversions, så vores målgruppe var tidligere besøgende på vila.com. 

På bagrund heraf sikrede vi høj CTR og en direkte målestok for pris pr. conversion, der landede på 14,77 kr. Ergo kostede en besøgende på ’tak for dit køb’-siden under 15 kr., hvilket VILA var svært tilfredse med, da deres gennemsnitsordre ligger markant højere og derved sikrede solid ROI.

Samtidig fik vi skabt awareness hos den helt rigtige målgruppe, hvilket også resulterede i at de to udvalgte styles var yderst eftertragtede i butikkerne i de fem udvalgte lande.  

Om VILA CLOTHES

Det hele begyndte i 1994 da VILA blev en del af det familieejede danske modehus BESTSELLER. VILA voksede samtidig med at brandet fandt sit look, sin fornemmelse for stil og ikke mindst sin kerne: Design af tilgængelig mode til fashionistaer med personlig stil.

Shopping, såvel fysisk som online, rimer på social. Den rette strategi og eksekvering er altafgørende.

Vi hjælper dig gerne på tværs af landegrænser, når du skal ud over rampen med dit brand.

Ring 96 25 50 00 og lad os sammen se på mulighederne.