Vi har hjulpet TV2 Nord igennem mere end 6 år med strategi, rådgivning og sparring inden for sociale medier; primært Facebook, men også Instagram og Twitter. Vi er stolte over at have været med til etablere TV2 Nords Facebook-side helt fra bunden af som en af de første TV stationer i Danmark i 2010. Løsningen har efterfølgende har dannet præcedens for andre mediehuse i Danmark.
Vi har udfyldt en stor del af rollen med det daglige driftsansvar for TV2 Nords Facebook-side via daglig overvågning og monitorering, og er i et tæt samarbejde med TV2 Nords redaktører lykkes med at gå fra nul til 50.000 følgere på Facebook. Et af de helt store fokusområder har været at skabe trafik til deres website via sociale medier, og har opnået en værdifuld synergi mellem TV mediet og online medierne via brugerinvolvering for både TV seerne og Facebook-følgerne.
Derudover har video views været et vigtigt KPI og et redskab til at skabe synergi mellem TV - og online mediet. Det har især givet mulighed for at favne de unge og levere nyheder på deres præmisser, og har på denne måde været med til at fastholde bredden inden for public service.