Kontakt os
Nibe Festival ønskede et 360 graders eftersyn på identiteten...

En ny identitet flyttede Nibe Festival fra rollen som "lille og lokal" til at blive Norddanmarks største festival.

Undersøgelser viste at det eksisterende logo (med sol og bølger), samt trademarket "Den lille Fede", grisen der agerer maskot og ordet "miljø" i sloganet "Fire fede dage med musik, miljø og mennesker", ikke virkede tidssvarende, og i øvrigt var potentielt misvisende.

Nibe Festival står umiddelbart kun på i fire dage, men ved verden mon at resten af kalenderåret også henligger i en hvirvelvind af aktivitet for den travle festival? En strategisk indsats online puster liv i fortællingen om den levende festival.

Herunder et website der fortæller historien om de fire dage, det hele handler om.

Rebranding & Identiteten

Rebrandingen sker i samspil med en massiv digital indsats hvor en ny hjemmeside løfter den nye identitet, samt opfølgning på de sociale medier.

Identiteten trækker referencer til Nibe Festivals kerne: hyggen, stemningen, festen, livet, fællesskabet og festival ånden. Samtidig er der blevet lagt vægt på at identiteten er fleksibel og at elementerne både virker hver for sig og samlet, så udtrykket kan varieres, men alligevel er genkendeligt.

En ny fortælling, med en gammel historie...

Festivalen har nogle stærke værdier
og de frivillige er grundstammen i dna'en.

Der var bred enighed om at der skulle ske noget nyt, men samtidig er det gamle logo, lingoen og grise-maskotten bundet op på en masse følelser
og minder for de involverede. Udfordringen har bestået i at væve historien ind i den nye fortælling.

Ønsker I et 360 graders eftersyn på jeres identitet? Og ønsker I at stå stærkere I jeres kunders top-of-mind? 

Giv os et kald på 96 25 50 00, så skaber vi rammerne for din succes.